ICO înseamnă Oferta inițială de monede. Este o nouă modalitate de a strânge capital pentru proiecte legate de blockchain, prin vânzarea de criptomonede.
În acest articol veți afla despre:
Istoria ICO a început în 2013, odată cu Mastercoin, o monedă digitală și un protocol de comunicații. A crescut aprox. 5 milioane de dolari. În curând a fost urmat de Ethereum ICO, care a reușit să strângă în jur de 18 milioane de dolari.
ICO (Initial Coin Offering/Ofertă inițială de monede) este destul de aproape de IPO (Oferta Publică inițială), cu două diferențe majore: 1. nu veți deține o acțiune într-o companie viitoare și 2. totul trebuie să fie conectat la un blockchain.
Avantaje ICO față de IPO:
- Păstrarea controlului: nu vă împărtășiți compania cu un investitor, îi vindeți doar un serviciu viitor. Aceasta este o diferență importantă, veți obține bani, dar vă veți controla în continuare afacerea;
- Globalizare: cu ICO puteți strânge imediat bani de la oricine din orice țară din întreaga lume;
- Fără reglementare. Asta înseamnă că nu există birocrație care ar putea dura luni de zile.
Comisia pentru Valori Mobiliare și Schimburi din Statele Unite (SEC) a clasificat jetoanele de la ICO-uri ca titluri de valoare în decembrie 2017.
1. Ce este ICO?
ICO înseamnă Oferta inițială de monede. Este o nouă modalitate de a strânge capital pentru proiecte legate de blockchain, prin vânzarea de criptomonede. Noile proiecte utilizează ICO pentru a vinde jetoane noi crypto în schimbul Bitcoin, Ether sau altor criptomonede și, uneori, în schimbul banilor fiat.
Exemplu de ICO: sunteți un startup cu o idee pentru un nou sistem de criptomonede. Pentru a lansa un ICO creați un document care detaliază exact modul în care ar funcționa sistemul (denumit cartă albă), creați un site web dedicat și explicați de ce este o idee care ar putea fi foarte utilă. Apoi, cereți oamenilor să vă trimită bani (de obicei Bitcoin sau Ether, dar și fiat) și, în schimb, le trimiteți înapoi criptomonede create de start-up-ul dvs. Practic, investitorii se așteaptă cc moneda în prezent nevaloroasă pe care o plătesc acum va crește în valoare mai târziu.
2. Beneficii ICO
Investitorii se pot bucura de următoarele beneficii:
- Oportunitatea de a obține o nouă criptomonedă la un cost redus, în speranța de a obține profituri bune pentru investițiile lor;
- Beneficii suplimentare, cum ar fi redistribuirea veniturilor sau accesul privilegiat la produsele și serviciile proiectelor;
- Oportunitatea de a sprijini proiectele și echipele în care credeți.
Emitenții de jetoane au următoarele beneficii:
- Acces rapid la finanțarea inițială, cu mai puține restricții de reglementare;
- Fonduri fără pierderi de capitaluri proprii, cu excepția cazului în care se prevede altfel;
- Oportunitate de a crea și experimenta modele de afaceri inovatoare descentralizate;
- O bază inițială de utilizatori care dorește să testeze serviciul.
3. Riscuri ICO
- Echipa relativ lipsită de experiență, fără nicio garanție că proiectul își va îndeplini promisiunile;
- Fără protecție de reglementare și garanție a returnărilor;
- Transparență limitată privind dezvoltarea și progresul proiectului.
La ce să fii atent când investești în ICO pentru o afacere?
- Citiți carta albă a proiectului respectiv, infomați-vă despre membrii echipei și asigurați-vă că au o istorie în domeniul criptomonedelor. Trebuie să vă asigurați că persoanele care organizează ICO sunt reale și responsabile și că au în echipă pe cineva cu experiență relevantă care să poată fi verificată cu ușurință. Puteți utiliza, de asemenea, site-uri web de încredere, cum ar fi Coinschedule.com, care menționează ICO-urile pe care le-au examinat și pe care le consideră legitime și interesante.
- Dacă oferta este prea bună, verifică mai multe detalii pentru a te asigura că este reală;
- Trebuie să aibă o descriere clară a afacerii respective, cu etapele de realizare.
Citeste si despre: Cum poti cumpara Bitcoin?
4. Cum funcționează ICO?
Cineva cu o idee interesantă de startup, conectată la un blockchain, începe o campanie de marketing și îi invită pe toți să cumpere jetoane. Mai precis, un proiect sau o companie își specifică intențiile de a deține un ICO publicând o cartă albă. Aceasta explică proiectul, obiectivele sale, cât de mult capital trebuie să strângă, când este ICO programat și alte informații pentru a ajuta investitorii să decidă dacă vor participa.
În schimbul unei investiții, un investitor primește criptomoneda proiectului, denumită de obicei jeton (token). În funcție de proiect, jetoanele pot fi achiziționate în schimbul altor criptomonede sau bani fiat. Majoritatea jetoanelor ICO sunt emise pe platforme dApp. Începând din februarie 2019, cea mai populară platformă de emitere de jetoane este Ethereum.
ICO-urile permit start-up-urilor și altor companii să strângă capital mult mai ușor decât, de exemplu, prin vânzarea de acțiuni sau obligațiuni sau obținerea de împrumuturi.
Ce este un token (jeton) ICO?
Jetonul ICO înseamnă practic contribuția dvs. la investiția de pornire. Cu cât veți da mai mulți bani, cu atât veți primi mai multe jetoane în schimb. Cum puteți utiliza jetoanele? Le puteți vinde sau puteți cumpăra servicii viitoare ale companiei respective.
Ce este Contractul inteligent ICO?
ICO funcționează pe baza contractelor inteligente. Contractul inteligent ICO este un acord între compania emitentă ICO și deținătorul de jetoane. Cele mai multe dintre contractele inteligente sunt create pe platforma Ethereum. Dar există și alte platforme: Confideal, ChainLink și BlockCAT.
De ce ar trebui să investim în jetoane ICO?
Se pot obține unele avantaje în viitor, în conformitate cu contractul inteligent. Prețul jetoanelor poate crește rapid, astfel încât să puteți câștiga bani cumpărând și vândând la timp. Această parte este similară cu bursa obișnuită.
Ce este Pre-ICO?
Uneori o companie are nevoie de fonduri pentru lansarea ICO (publicitate etc.). În acest caz, ei pot anunța „vânzarea înainte de vânzare”. Prețul jetonului înainte de vânzare este mai ieftin și, de obicei, este foarte limitat, practic, se poate termina în câteva secunde. Deci, dacă doriți să cumpărați înainte de vânzare, trebuie să verificați permanent evenimentele viitoare.
5. Cum vă lansați propriul ICO?
Antreprenorii care doresc să lanseze o nouă criptomonedă o pot face printr-o ofertă inițială de monede (ICO), o variantă a unei oferte publice inițiale (IPO). Oricine poate lansa ICO. Cum? Creați o cartă albă sau alt document care să descrie sistemul, creați un site web sau o aplicație care să descrie cum funcționează și căutați finanțare. Publicitatea este esențială, deoarece există foarte multe monede concurente pe piață, iar cel mai important, este să vă asigurați că dvs. sau cineva (probabil mai multe persoane) implicate ați lucrat și ați înțeles domeniul criptomonedelor și blockchain.
În carta albă trebuie identificat exact ce poate oferi moneda dvs. și nu a mai fost făcut până acum sau cum veți face o idee consolidată mai bună decât oricine altcineva. Acest document ar trebui să fie atrăgător, informativ și foarte detaliat, precum carta albă a Ethereum, una dintre cele mai de succes ICO-uri de până acum.
Odată ce aveți carta albă, trebuie să vă promovați proiectul. Sunt 2 categorii de public-țintă: oameni cu cunoștințe despre modul în care funcționează criptomoneda și ICO, și oameni fără cunoștințe în domeniu. Trebuie, așadar, să identificați persoanele cu potențialul cel mai mare de a investi în noua dvs. afacere.
O modalitate de a lansa un ICO este prin anunțarea acestuia pe BitcoinTalk.org. Este cel mai mare forum pentru Bitcoin și criptomonede, iar proiectele legitime vor putea participa la discuții și vor răspunde la întrebările despre proiect.
Proiectele credibile își transferă codul către Github, unde toată lumea îl poate examina.
PR și activitate media. Proiectele de încredere angajează specialiști în marketing care creează o comunitate activă și implicată. De asemenea, este întotdeauna benefic dacă proiectul primește mențiuni pozitive în publicații de calitate.
În cazul promovării prin influenceri, SEC a lansat un avertisment către investitori, afirmând că este ilegal ca vedetele să folosească rețelele sociale pentru a aproba ICO-urile fără a dezvălui ce compensație au primit.
De asemenea, este indicat ca echipa de specialiști din spatele ideii afacerii dvs. să comunice cu publicul pe rețelele de socializare.
Ar fi bine să trimiteți ICO-ul dvs. la unele site-uri care rulează baze de date despre ceea ce ei percep ca fiind ICO-uri de calitate.
Stabiliți prețul și modul de distribuție a jetoanelor. De asemenea, este indicat să aveți un prototip pentru demo. Creați-vă site-ul web și în final configurați schimbul.
Surse informații: Coin telegraph, Investopedia, Cryptonews